Українська мова
за підручником К. І. Пономарьової
№ уроку, сторінка |
Дата проведення |
Тема |
І СЕМЕСТР |
||
1 С. 1-3 |
|
Ознайомлення з метою і завданнями уроків
української мови в 4 класі, підручником з української мови й умовними позначеннями
в ньому. Пригадування державних символів України та правил поведінки під час
звучання гімну |
2 С. 4-5 |
|
Повторення знань про звуки і букви. Побудова
звукових схем і звуковий аналіз слів. Відтворення діалогу у ролях. Обмін
враженнями про літній відпочинок. Написання тексту про власне бажання |
3 С. 6-7 |
|
Написання слів з ненаголошеними звуками [е], [и]
в коренях. Добір перевірних слів. Розпізнавання звертань у реченнях,
пригадування розділових знаків при звертаннях. Написання інформації про себе |
4 С. 8-9 |
|
Написання слів з подовженими приголосними
звуками й апострофом. Складання і записування речень з поданими словами. Знаходження
інформації на етикетці. Написання тексту про свої вподобання |
5 С. 9-11 |
|
Вимовляння і записування слів із дзвінкими приголосними
звуками в кінці складу. Записування відповідей на подані запитання.
Колективне пригадування інформації про мальовничі місця в Україні. Написання розповіді про одне з них. Пошук й
обговорення інформації на рекламному плакаті. Створення рекламного плаката |
6 С. 11-14 |
|
Вправляння в правильному наголошуванні слів. Взаємоперевірка
виконаних робіт. Розігрування сценки знайомства. Написання розповіді за
поданими запитаннями |
7 С. 4-6 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток
зв’язного мовлення. Написання розповіді про свої враження від побаченого.
Тема для спілкування: «Враження від осінньої природи» |
8 С. 14-15 |
|
Розташування слів в
алфавітному порядку. Пошук слів в орфографічному словнику за алфавітом. Написання
тексту про власне бажання з обґрунтуванням своєї думки |
9 С. 15-16 |
|
Повторення і
застосування правил переносу слів. Добір заголовка до тексту. Написання
розгорнутої відповіді на подане запитання |
10 |
|
Діагностувальна
робота. Диктант «Рідна домівка» |
11 С. 17-18 |
|
Повторення знань про лексичні
групи слів. Вживання слів у прямому й переносному значеннях. Складання і
записування речень з поданими словосполученнями. Написання розгорнутої
відповіді на подане запитання |
12 С. 19-20 |
|
Вправляння в доборі синонімів і антонімів.
Розподіл слів за тематичними групами. Добір заголовка до тексту. Складання і
записування речень з поданими словами. Написання тексту за поданими
запитаннями |
13 С. 21-22 |
|
Розпізнавання багатозначних слів, пояснення
їхніх значень. Складання і записування речень з багатозначними словами. Написання
твору на задану тему. Розглядання картин, аналіз і порівняння зображеного на
них. Висловлення своїх вподобань. |
14 С. 7-9 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток
зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним
планом. Тема для спілкування: «Хитрий Карло». Діагностувальна робота. Письмовий переказ |
15 С. 23-24 |
|
Ознайомлення з фразеологізмами, пояснення їх
значень. Добір до фразеологізмів синонімічних слів. Складання і записування
речень із фразеологізмами. Написання розповіді за поданими запитаннями |
16 |
|
Повторення і закріплення знань про лексичне
значення слова |
17 С. 7-12 (у посібнику «Мої досягнення») |
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Звуки і
букви. Значення слова» |
18. |
|
Аналіз діагностувальної роботи. Усунення прогалин |
19 С. 25-26 |
|
Повторення знань про будову слова. Розбір слів
за будовою. Складання і записування речень зі спільнокореневими словами.
Пошук інформації в таблиці. Складання таблиці за аналогією |
20 С. 27-29 |
|
Розрізнення співзвучних префіксів і
прийменників. Спілкування в групах на добре відому тему. Проведення інтерв’ю
за поданими запитаннями. Обговорення кадрів |
21 С. 29-31 |
|
Написання слів з префіксами пре- і при-. Складання
і записування речень |
22 |
|
Діагностувальна
робота. Усний переказ |
23 С. 10-12 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток
зв’язного мовлення. Написання казки з використанням порівняльного опису.
Тема для спілкування: «Казка про яблуню і березу» |
24 С. 31-32 |
|
Утворення слів за допомогою префіксів і
суфіксів. Складання і записування речень з поданими словами. Пошук інформації
на авіаквитку. Написання розповіді за поданими запитання |
25 |
|
Повторення і закріплення знань про будову слова |
26 С. 13-16 (у посібнику «Мої досягнення») |
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Будова
слова» |
27 |
|
Аналіз діагностувальної роботи. Усунення прогалин |
28 С. 33-34 |
|
Повторення знань про іменник. Розрізнення
іменників — назв істот і неістот, власних і загальних назв. Складання і
записування речень за світлинами. Написання розгорнутої відповіді на
запитання з обґрунтуванням власної думки |
29 С. 35-37 |
|
Визначення роду і числа
іменників. Змінювання іменників за числами. Пошук важливої для покупця
інформації на етикетці. Написання тексту про свій вибір з обґрунтуванням
власної думки |
30 С. 37-39 |
|
Ознайомлення з відмінками і відмінковими
питаннями. Визначення відмінка іменників. Вправляння у відмінюванні
іменників. Написання розповіді про свій вибір з поясненням власної думки |
31 |
|
Діагностувальна
робота. Усний твір |
32 С. 13-15 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток
зв’язного мовлення. Написання розповіді за одним із поданих зачинів. Тема
для спілкування: «Моє ставлення до школи» |
33 С. 39-40 |
|
Змінювання іменників за відмінками. Виправлення
в тексті навмисно допущених помилок у відмінкових закінченнях іменників.
Написання відповіді на запрошення |
34 С. 41-42 |
|
Визначення початкової форми іменників. Написання
тексту на задану тему |
35 С. 43-45 |
|
Написання закінчень іменників жіночого роду в
родовому відмінку однини. Написання порівняльного опису на основі прочитаного
тексту |
36 С. 45-47 |
|
Вживання паралельних форм іменників чоловічого
роду в давальному і місцевому відмінках однини. Виправлення навмисно
допущених помилок у відмінкових закінченнях іменників. Пояснення значення
прислів’їв. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання |
37 |
|
Діагностувальна
робота. Письмовий твір |
38 С. 48-50 |
|
Спостереження за чергуванням приголосних звуків
у давальному і місцевому відмінках однини. Складання і записування речень з
поданими словосполученнями. Написання розповіді про своє бажання за поданими
запитаннями |
39 С. 50-52 |
|
Спостереження за чергуванням голосних звуків при
відмінюванні іменників. Добір заголовка до тексту. Аналіз інформації на
рекламному плакаті та визначення його мети. Написання тексту про своє
ставлення до інформації, поданої в рекламі |
40 С. 16-18 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток
зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним
планом. Тема для спілкування: «Дві груші й одна» |
41 С. 52-55 |
|
Написання закінчень іменників жіночого роду в
орудному відмінку однини. Написання розповіді про свої враження від світлини
і тексту про зображене на ній |
42 С. 55-57 |
|
Написання закінчень іменників чоловічого роду в
орудному відмінку однини. Написання тексту про свою мрію з обґрунтуванням
власної думки |
43 С. 58-59 |
|
Написання іменників жіночого роду з основою на
приголосний звук в орудному відмінку однини. Аналіз інформації на фотоколажі
та висловлення свого ставлення до неї. Складання розповіді на основі
прочитаного тексту |
44 С. 60-61 |
|
Написання закінчень
іменників у родовому і місцевому відмінках множини. Складання і записування
речень зі словосполученнями. Написання розгорнутої відповіді на подане
запитання |
45 С. 61-62 |
|
Розбір іменника як частини мови. Добір заголовка
до тексту. Написання розповіді про прочитану книжку |
46 |
|
Повторення і закріплення знань про іменник |
47 С. 19-21 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток
зв’язного мовлення. Написання розповіді за поданим планом. Тема для
спілкування: «Мій улюблений журнал» |
48 С. 17-22 (у посібнику «Мої досягнення») |
|
Тематична діагностувальна робота з теми
«Іменник» |
49 |
|
Аналіз діагностувальної роботи. Усунення прогалин |
50 С. 63-65 |
|
Повторення знань про прикметник. Визначення роду
і числа прикметників. Написання розповіді про своє ставлення з обґрунтуванням
власної думки |
51 С. 65-68 |
|
Відмінювання прикметників. Визначення відмінка
прикметників. Написання розповіді за поданими запитаннями |
52 С. 68-69 |
|
Визначення початкової форми прикметників. Аналіз
інформації на кадрі з програми новин. Написання розгорнутої відповіді на
поставлене запитання з обґрунтуванням своєї думки |
53 С. 70-71 |
|
Написання закінчень прикметників жіночого роду в
давальному і місцевому відмінках. Складання і записування речень з поданими
словосполученнями. Написання розповіді за поданими запитаннями |
54 С. 72-74 |
|
Утворення прикметників за допомогою префіксів і
суфіксів. Практичне ознайомлення зі ступенями порівняння прикметників. Аналіз
інформації на фотоколажі. |
55 С. 22-24 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток
зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним
планом. Тема для спілкування: «Шкідливість куріння» |
56 С. 74-75 |
|
Написання прикметників з суфіксами -ськ-, -зьк-, -цьк-. Обговорення
світлини в групі. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання |
57 С. 76-78 |
|
Визначення роду, числа
і відмінка прикметників. Складання і записування речень з поданими
прикметниками. Написання розповіді за поданими запитаннями |
58 С. 78-79 |
|
Розбір прикметника як частини мови. Добір
прикметників для опису персонажа тексту. Написання розгорнутої відповіді на
подане запитання |
59 |
|
Закріплення і застосування знань про прикметник |
60 С. 23-28 |
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Прикметник» |
61 |
|
Аналіз діагностувальної роботи. Усунення прогалин |
62 С. 25-27 |
|
Розвиток
зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним
планом. Тема для спілкування: «Про розум і вдячність диких тварин» |
63 |
|
Узагальнення вивченого. Підсумковий урок |
ІІ СЕМЕСТР 3,5 години х 18 тижнів = 63 години (54 години української мови, 9 годин розвитку зв’язного мовлення) |
||
1 С. 80-82 |
|
Повторення знань про числівники. Розпізнавання
числівників у тексті. Обговорення в групах обкладинок дитячих книжок.
Розрізнення кількісних і порядкових числівників (без уживання термінів). Правопис
числівників, які закінчуються на -дцять,
-десят, -сот. Розігрування сценки знайомства. Написання розповіді за колажем
і поданими числівниками |
2 С. 82-84 |
|
Правопис числівників 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100
у формі родового відмінка. Вправляння в правильному читанні числових виразів.
Написання розповіді про своє ставлення за поданими запитаннями |
3 С. 84-85 |
|
Вправляння в правильному вживанні форм
числівників на позначення часу протягом доби. Засвоєння літературних вимог
щодо побудови запитань і відповідей про час доби. Розігрування діалогу за
поданими запитаннями. Написання розгорнутої відповіді на подані запитання з
поясненням своєї думки |
4 |
|
Закріплення і застосування знань про числівник |
5 С. 86-88 |
|
Формування уявлення про займенник і призначення
займенників у мовленні. Редагування тексту шляхом застосування займенників
для уникнення повторів тих самих слів. Написання порівняльного опису
предметів за поданими світлинами |
6 С. 88-89 |
|
Ознайомлення з особовими займенниками. Складання
і записування речень з особовими займенниками. Редагування тексту шляхом
використання займенників. Написання розгорнутої відповіді на подані запитання |
7 С. 28-31 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток
зв’язного мовлення. Написання розповіді про своє ставлення до персонажів
тексту. Тема для спілкування: «Стосунки між однолітками» |
8 С. 90-92 |
|
Відмінювання займенників 1-ої і 2-ої особи та
визначення їхнього відмінка в реченні. Прогнозування змісту тексту за його
заголовком. Написання розповіді за поданим медіапродуктом і запитаннями до
нього |
9 С. 92-94 |
|
Відмінювання займенників 3-ої особи та визначення
їхнього відмінка в реченні. Використання особових займенників для редагування
тексту. Написання розповіді за поданими запитаннями |
10 С. 94-96 |
|
Розбір займенника як частини мови. Написання
розповіді на основі прочитаного тексту, світлин і поданих запитань |
11 |
|
Закріплення і застосування знань про займенники |
12 С. 29-34 (у посібнику «Мої досягнення») |
|
Тематична діагностувальна робота з тем
«Числівник» і «Займенник» |
13 С. 97-99 |
|
Повторення знань про дієслово. Утворення і
записування словосполучень і речень з дієсловами. Уявлення про сенкан.
Складання і записування сенкана на задану тему |
14 С. 32-34 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток
зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним
планом. Тема для спілкування: «Справжня дружба» |
15 С. 99-101 |
|
Розпізнавання та утворення неозначеної форми
дієслів. Визначення мети тексту. Складання
розповіді за запитаннями і світлинами. Написання розповіді на задану тему |
16 С. 101-103 |
|
Змінювання дієслів за числами. Пошук у тексті
потрібної інформації. Написання розповіді на задану тему |
17 С. 103-105 |
|
Визначення та утворення часових форм дієслів. Складання
і записування відповіді на подані запитання до світлин. Написання розповіді
за поданими запитаннями |
18 С. 106-107 |
|
Засвоєння алгоритму перевірки особових закінчень
дієслів теперішнього часу (без уживання термінів). Написання розповіді на
задану тему |
19 С. 108-109 |
|
Утворення різних форм дієслів майбутнього часу.
Складання і записування речень з дієсловами майбутнього часу. Пошук на
етикетці важливої для споживача інформації. Написання розповіді на задану
тему |
20 С. 110-111 |
|
Написання особових закінчень дієслів майбутнього
часу. Написання тексту за поданими запитаннями. Аналіз поданої емблеми та
створення аналогічної на схожу тематику |
21 С. 35-37 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток
зв’язного мовлення. Складання розповіді про власні інтереси. Тема для
спілкування: «Моє хобі» |
22 С. 112-113 |
|
Розпізнавання та утворення дієслів минулого
часу. Обговорення обкладинки книжки для дітей. Написання опису тварини за
поданими світлинами |
23 С. 114-115 |
|
Написання дієслів на -ся. Спілкування в групах на задану тему й обговорення світлин. Написання
тексту за поданими запитаннями |
24 С. 116-117 |
|
Розбір дієслів як частини мови. Добір заголовка
до тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
25 |
|
Закріплення і застосування знань про дієслово. |
26 С. 35-40 (у посібнику «Мої досягнення») |
|
Тематична діагностувальна робота з теми
«Дієслово» |
27 С. 118-120 |
|
Формування уявлення про прислівник. Розпізнавання
прислівників у тексті. Пояснення значень прислів’їв. Обговорення в групі
герба країни. Написання розповіді за поданим запитанням та обґрунтування
своєї думки |
28 С. 38-40 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток
зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним
планом. Тема для спілкування: «Бурулька» |
29 С. 120-122 |
|
Розрізнення прислівників і прикметників.
Складання речень з прислівниками. Утворення прислівників від прикметників. Обговорення
світлин у групі. Заміна фразеологізмів синонімічними прислівниками. Написання
розповіді за світлиною |
30 С. 123-124 |
|
Правопис найуживаніших прислівників. Порівняльний
аналіз двох медіапродуктів за поданими запитаннями. Написання розгорнутої
відповіді на подане запитання |
31 С. 124-125 |
|
Утворення прислівників за допомогою префіксів і
суфіксів. Складання і записування речень з прислівниками. Узагальнення знань
про прислівник. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання |
32 |
|
Закріплення і застосування знань про прислівник. |
33 С. 41-46 (у посібнику «Мої досягнення») |
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Прислівник» |
34 С. 126-128 |
|
Повторення знань про речення. Поділ тексту на
речення і записування його з дотриманням відповідних розділових знаків.
Складання і записування різних видів речень. Обговорення світлин у групі. Написання
розповіді про своє ставлення до тварин |
35 С. 41-43 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток
зв’язного мовлення. Написання розмірковування на задану тему. Тема для
спілкування: «Мій рідний край» |
36 С. 128-129 |
|
Розпізнавання та побудова речень різних видів. Читання
в ролях діалогу. Складання і записування речень зі звертанням. Написання розгорнутої
відповіді на подане запитання з обґрунтуванням власної думки |
37 С. 130-131 |
|
Визначення головних і другорядних членів речення.
Розпізнавання речень за поданою схемою. Обговорення світлини. Написання
розповіді про свій вибір |
38 С. 132-133 |
|
Встановлення зв’язку слів у реченні. Визначення
граматичної основи в реченнях. Утворення словосполучень зі слів речення. Складання
речень за поданою схемою. Написання розповіді за поданими запитаннями |
39 С. 134-135 |
|
Визначення в реченні однорідних членів. Обговорення
фотоколажу. Написання розповіді на задану тему |
40 С. 136-138 |
|
Складання і записування речень з однорідними
членами. Засвоєння розділових знаків при однорідних членах речення. Написання
розповіді про своє ставлення |
41 С. 138-139 |
|
Застосування вивчених знань про речення. Побудова
схем речень. Написання розгорнутої відповіді на запитання з обґрунтуванням
своєї думки |
42 С. 44-46 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток
зв’язного мовлення. Написання вибіркового переказу тексту. Тема для
спілкування: «Кмітливий грак» |
43 |
|
Повторення і закріплення знань про речення |
44 С. 47-50 (у посібнику «Мої досягнення») |
|
Тематична діагностувальна робота з теми
«Речення» |
45 С. 140-141 |
|
Повторення знань про текст. Пригадування будови
тексту. Відновлення деформованого тексту. Написання розгорнутої відповіді на подані
запитання |
46 С. 142-143 |
|
Визначення теми і мети тексту. Добір заголовка
до тексту. Написання розповіді |
47 С. 144-146 |
|
Складання плану тексту. Переказування тексту за
складеним планом. Поділ тексту на абзаци. Написання розгорнутої відповіді на
подане запитання |
48 С. 146-148 |
|
Розрізнення різних типів текстів. Добір
заголовка до тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
49 С. 47-48 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток
зв’язного мовлення. Написання чарівної казки. Тема для спілкування: «Якби
я був чарівником (була чарівницею)» |
50 С. 149-150 |
|
Розпізнавання і написання тексту-опису. Відгадування
рослини й розпізнавання людини за їхнім описом. Написання опису на задану тему |
51 С. 150-152 |
|
Пригадування будови і розпізнавання
тексту-міркування. Складання тексту-міркування за поданим твердженням і
доведенням. Пошук правдивої і неправдивої інформації на рекламному плакаті.
Написання розповіді за поданими запитаннями |
52 С. 152-154 |
|
Розпізнавання і складання есе. Написання есе про
свою мрію |
53 С. 154-155 |
|
Розпізнавання стилів текстів. Написання
оголошення. Створення і записування художнього тексту за поданим початком,
світлиною та інформацією з довідки |
54 |
|
Повторення і закріплення знань про текст |
55 С. 51-56 (у посібнику «Мої досягнення») |
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Текст» |
56 С. 49-51 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток
зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним
планом. Тема для спілкування: «Миколка, Вітя і цуцик» |
57 С. 156-157 |
|
Повторення знань з вивчених тем. Написання і художнє
оформлення твору |
58 С. 158-159 |
|
Закріплення вивченого. Добір заголовка до
тексту. Обговорення рекламного плаката. Написання розповіді про плани на літо
|
59 |
|
Повторення і застосування знань з мови |
60 |
|
Повторення і закріплення вивченого |
61 |
|
Закріплення і застосування мовних знань і
мовленнєвих умінь |
62 С. 52-55 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток
зв’язного мовлення. Написання розповіді про свою мрію. Тема для
спілкування: «Моя заповітна мрія» |
63 |
|
Підсумковий урок |
Немає коментарів:
Дописати коментар